Les om hvordan BP-stasjonen i Tilburg forbedrer kundeopplevelsen ved hjelp av belysning.
Lysstyling for
bensinstasjonen
Lavt energiforbruk
og følelsen av trygghet
har mye å si. Den viktigste faktoren er likevel kundeopplevelsen. Kundene skal oppleve butikken som et trivelig sted å stikke innom på veien, og dette har Philips lyktes med."
– Joost van Aardenne, Asset Manager BP Europe SE – BP Nederland
Med 400 bensinstasjoner bare i Nederland er BP en av de største aktørene på det nederlandske drivstoffmarkedet. Selskapet bestemte seg for å samarbeide med Philips både på grunn av det omfattende sortimentet av kvalitetsprodukter og tjenester, det solide vedlikeholdsarbeidet vi tilbyr, og innovasjonsevnen vi har vist gjennom mange år.
Inneområdet på bensinstasjonen ble gjort lysere med LED-belysning. Bruken av LuxSpace-downlights skaper en behagelig atmosfære som gjør at kundene føler seg velkomne, og dermed gjerne tar seg mer tid til å kikke rundt i hyllene. Spotbelysningen trekker kundenes oppmerksomhet til bestemte varer, og gjør at produktene ser mer appetittvekkende ut.
Uteområdet og partiene under tak, ble belyst med Mini 300 LED. I tillegg til å gi innbydende belysning, sørger de takoverbygde partiene for bedre sikt for førerne. Den lange levetiden på LED øker dessuten sikkerheten for de ansatte, ettersom de dermed slipper å balansere i høye, vaklevorne stiger for å utføre vedlikehold.
BP betaler så mye som 28 000 euro i strøm per stasjon per år. Med de energieffektive armaturene fra Philips har selskapet imidlertid fått kuttet strømkostnadene med 40 %.
Lysstyling for
bensinstasjonen
Kunde
Pressemeldinger
Learn LED
Utvid kunnskapene dine
Styr lyset i hjemmet ditt med HUE