Flere brands fra

    Det lille

    ekstra

    for butikken

    Jumbo Foodmarkt
    Nederland


    Les om hvordan bærekraftig supermarkedsbelysning forbedrer handleopplevelsen hos Jumbo.
    Philips kasusstudie – Jumbo Foodmarkt Breda, Nederland

    Vi satte
    alle kluter til

    for å gi det samlede butikkonseptet en bærekraftig karakter. Også når det gjaldt belysning, kunne bare det aller beste være godt nok. Belysningen måtte være dynamisk, stemningsfull, diskret og strømsparende. Vi kunne ikke ha funnet en bedre samarbeidspartner enn Philips, som etter vår mening er den definitivt mest erfarne, pålitelige og innovative leverandøren av belysning på markedet."
     

    – Herman Beldman, leder for teknisk formatutvikling hos supermarkedkjeden Jumbo

    Belysningen fra Philips Lighting viser tydelig at kjøttet på Jumbo Foodmarkt i Nederland er helt ferskt
    Belysningen fra Philips Lighting viser tydelig at fisken på Jumbo Foodmarkt i Nederland er helt fersk

    Utfordringen

     

    Jumbo Foodmarkt i Breda er et moderne butikkmesterverk. Med 35 000 produkter på 6000 m2 finner kundene her Nederlands mest omfattende sortiment. Hvordan kunne Philips gi butikken en bærekraftig karakter?

    Restauranten på supermarkedet er belyst med moderne LED-belysning fra Philips

    Riktig belysning 


    En handletur hos Jumbo er en opplevelse i seg selv. I tillegg til Nederlands største produktsortiment har matvaremarkedet en konfektbutikk, bakeri i butikk, kaffebrenneri og kafé. Ledelsen ønsket en belysningsløsning som var bærekraftig, og kunne gi butikken et unikt særpreg. En av de største utfordringene var å belyse dekoren, som omfattet utendørskonsepter som for eksempel mursteiner og treskilt. Kunstig belysning var her helt klart utelukket.

     

    Løsningen ble et LED-konsept. Belysningen fra de innovative armaturene våre minner om naturlig dagslys, og gir kundene en følelse av være på et friluftsmarked. For å gjøre det enklere for kundene å finne frem i matvareavdelingen ble det brukt Maxos LED-lys i hylleradene. StyliD ble satt inn for å fremheve produktgrupper og gjøre oppmerksom på spesialtilbud.

     

    I kasseområdet og salgsarealene ble det brukt LuxSpace-downlights for å gi personellet god sikt, og samtidig sikre at kundene føler seg vel også når de er på vei ut av butikken. Når det gjelder allmennbelysningen, forsterkes handleopplevelsen gjennom ExactEffect-belysning med innbydende, blendingsfritt lys. I delikatesseavdelingen sørger spesialdesignede StyliD Rose-lamper for lekker belysning av kjøttproduktene uten å gi misfarging.

     

    Alle målene ble nådd, og butikken har nå et unikt belysningskonsept som tilfører egenart og stiller produktene i et enda mer forlokkende lys. LED-belysningen krever dessuten mindre vedlikehold, og forbruker 25 % mindre strøm enn belysningen i andre Jumbo-butikker.

    • Maxos LED
      Maxos LED
      Kunder innen industri og detaljhandel er på jakt etter allmennbelysningsløsninger som gir valuta for pengene samtidig som de tilfredsstiller alle relevante retningslinjer for disse...

    Lansering av
    et bærekraftig
    system

    Teamet

    Jumbo Supermarkten

    Kunde

    Relaterte kasuser