Smart belysning skal gi de reisende en god opplevelse før de går ombord

23 oktober 2017

Oslo, Norge – Når den nye SAS Loungen på Oslo lufthavn Gardermoen åpner dørene, er det til noe mer enn de vanlige fordelene SAS tilbyr. Med nyåpningen kan flyselskapet også presentere ny intelligent belysning som skal sikre en god reiseopplevelse før flyet i det hele tatt har forlatt rullebanen. 

Det er ingen overraskelse at tilgang til SAS Loungen i Oslo betyr en vesentlig mer behagelig ventetid enn det en gjennomsnittlig økonomiklasse passasjer opplever, før avreise med en av flyplassens mange avganger. Noe som til gjengjeld er en overraskelse og helt nytt for mange, er den nye smarte investeringen som SAS har valgt i forsøk på å gi deres kunder den beste reiseopplevelsen, allerede før avgang.

 

Det er skapt en rekke innovative løsninger med ny intelligent belysning fra Philips Lighting, som gir SAS sine kunder en best mulig opplevelse og sikrer at de er godt forberedt til reisen. Den nye loungen byr bl.a. på områder med Daylight Booster som imiterer dagslys og som sikrer økt energi og reduserer risikoen for vinter- og høstdepresjoner, noe som ellers preger de mørke vintermånedene i land som Norge. Dette forklarer Astrid Simonsen Joos – CEO for Philips Lighting i Norden.

 

“Det er allment kjent at de ikke har vinterdepresjoner i land rundt ekvator, men at det derimot er en utbredt tendens i de nordiske landene, hvor vintermørket er over oss i lange perioder. Derfor har vi forsøkt å gi de reisende en mulighet for å få ekstra lys og god energi før avreise med Daylight Booster, sånn at de på den måten forhåpentligvis kan motstå de mørke timene bedre. Noe det jo er mange av her i Norden”

 

Belysning til ethvert behov og formål

Generelt har belysningsløsningene i den nye loungen lys til mange forskjellige anledninger, blant annet veggbelysningen ”Luminous Pattern”, som ønsker de reisende velkommen med et lyshav. Noe som minner om det man kan se ut gjennom flyvinduet om natten før man går inn for landing. I tillegg er det også tre rom med HUE-belysning. Her kan de reisende velge mellom seks forskjellige typer belysning, alt etter humør og formål. Eksempelvis tilbys det lys for den optimale leseopplevelse, konstentrasjon eller nedtoning til avslapping eller partystemning.

 

“Målsettingen med SAS next generation lounge concept er å skape en opplevelse i forbindelse med besøket i loungen. Det kan være en opplevelse i form av en innredningsdetalj eller hvordan miljøet i treningsrommet er utformet, ” forklarer Cilla Nordenberg, Concept & Development Manager hos SAS. Hun fortsetter:

 

”Det nye servicekonseptet bygger på det å tilby et miljø som møter de behov og ønsker som våre gjester etterspør i forbindelse med sin reise. Muligheten til å kunne ta hånd om seg selv, være effektiv samt å kunne ta del i ulike happeninger i loungen setter mange av våre gjester stor pris på. Alt sammen i et mijlø som gjennomsyres av en behagelig ”hjemmefølelse”.”

 

Daylight Booster og HUE-belysningen er bare noen av de løsningene som Philips Lighting har levert til den nye SAS Loungen i Oslo. Alle de nye løsningene er dessuten koblet opp med Philips Dynalite System og kan styres digitalt gjennom tihørende touch-screens med et enkelt oppsett. 

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Philips Lighting

Anne-Cathrine Tjørnehøj

Tlf.: +45 40330806

E-mail: Anne-Cathrine.Tjornehoj@Philips.com

Om Philips Lighting

Philips Lighting (Euronext: LIGHT) er verdensledende innen belysningsprodukter, systemer og tjenester. Vår forståelse for lysets positive effekt på mennesker, og vår brede teknologiske kunnskap, gjør at vi kan levere digitale belysningsløsninger som åpner opp for nye forretningsmuligheter, beriker opplevelsen for brukerne og hjelper til med å gjøre menneskers liv bedre. Vi henvender oss til både det profesjonelle markedet og forbrukermarkedet, og er førende i markedet når det gjelder å benytte Internet of Things (IoT) for å forvandle hjem, bygninger og byrom. I 2016 hadde vi en omsetning på 7,1 milliarder Euro og 34.000 ansatte i over 70 land. Du finner nyheter fra Philips Lighting på den internasjonale siden Newsroom, på Twitter , på LinkedIn og på de lokale nyhetsredaksjonene. Informasjon for investorer finnes på Investor Relations-siden.