Philips og Disney revolusjonerer barnebelysning


Kombinasjonen av Philips’ nytenkning og Disneys figurer gir historier og lek en helt ny dimensjon

juli 9, 2013

Amsterdam, Nederland – Royal Philips (NYSE: PHG, AEX: PHIA) har i dag offentliggjort en portefølje bestående av innovative, inspirerende og morsomme belysningsprodukter som skaper Disney-magi for både barn og voksne.

 

Når Philips’ lysende univers nå møter Disneys eventyrverden, forvandles barnets soverom til et magisk sted hvor fantasi, leseopplevelser, lek og lys møtes. Dette er Philips’ seneste bidrag til å utvikle lysopplevelsen i hjemmet og skape et digitalt rom.
 
Den nye produktserien fra Philips og Disney inneholder banebrytende lyskonsepter som gir barn muligheten for interaksjon med Disneys fortellinger og figurer. Dette konseptet gjør at barn og foreldre kan oppleve e-bøker og belysning på barnerommet på en ny måte. Denne magiske lysopplevelsen gjør det enda mer spennende å lese og fordype seg i historiene. I den nye porteføljen finnes det også Disney-lamper med timerfunksjon som kan stilles inn slik at lampen viser ulike lysende symboler for natt og dag. Dette gjør at barn kan se når de skal sove og når man kan starte dagen og leken. Et eksempel på dette er Mickey, Minnie, Mike og Sulley fra Monsters Soft Light Portables, som lades opp om dagen og som kan tas med under dynen om natten. På denne måten kan lampen fungere som et lysende kosedyr som skaper en trygg ramme rundt søvnen.

 

«Dette nyskapende samarbeidet forener Disneys enestående evne til å skape fantasifulle figurer og historier med vår ledende nytenkning innenfor belysning. Sammen leverer vi en spennende portefølje som består av avanserte og interaktive belysningsløsninger som passer til hele familien. Ambisjonen vår er å skape digitale og meningsfulle lysopplevelser på barnerommene,» sier Eric Rondolat, Chief Executive Officer for Philips Lighting.

 

Simon Philips, som er Vice-President & General Manager hos Disney Consumer Products, The Walt Disney Company EMEA, legger til:

 

«Denne produktlinjen er et perfekt eksempel og bevis på hvordan Disneys fortellerkunst strekker seg inn til barnas soverom via innovative og spennende produkter. Vi er stolte av å samarbeide med Philips om å skape innbydende og beroligende omgivelser for familiene i forbindelse med høytlesning og barnas sengetid.»

 

Inspirasjon er selve hovedtanken bak porteføljen; at Disney-figurene kan gjøres levende ved hjelp av lyset, være med på å skape magi på soverommene til barna og tilføre høytlesningen en ekstra dimensjon.

 

2013-porteføljen inneholder 19 produkter. Alle produktene i porteføljen, med unntak av StoryLight Mickey, vil være i salg fra september i Europa og USA, og litt senere på året i Asia. StoryLight Mickey vil bli lansert hos utvalgte forhandlere i desember 2013

 

Philips Disney 2013-portefølje inneholder:

  • StoryLight Mickey starter kit – innovativ Mikke Mus-formet lampe som synkroniserer farget lys med klassiske Disney-historier. Lyset kobles til en e-bok på iPad og skaper et interaktivt miljø som gjør leseropplevelsen enda mer spennende.
  • SleepTime i Mickey og Minnie Mouse – nattlampe som tilfører barnets leggerutine en liten dose Disney-magi.
  • SoftPals med Mike og Sulley fra Monsters Inc. og Mickey og Minnie Mouse – små kosebamsevenner som bidrar til at barnet innarbeider seg gode rutiner rundt leggetid.
  • LED Candle Light som Disney-prinsesse, Mickey og Minnie Mouse – lampene gir fra seg en varm 'stearinlysglød' og et avslappende lys som gir et lite hint av magi.
  • LivingColors Micro lamper samt biler, fly, prinsesse og Ariel – med hele 64 farger å velge mellom kan de forvandle omgivelsene til nesten alt du kan forestille deg.
  • LivingColors Mini som Mickey og Minnie Mouse – lyset forvandler barnerommet til en lekende og magisk eller avslappende atmosfære.

For flere opplysninger, ta kontakt med:

Charlotte Krogh
Philips Lighting
Tlf. (+45) 30616695
E-mail: charlotte.krogh@philips.com

Om Royal Philips

Royal Philips (NYSE: PHG, AEX: PHIA) er et mangfoldig selskap med fokus på helse og velvære. Philips Electronics fokuserer på å skape meningsbærende innovasjoner for mennesker innenfor Healthcare, Consumer Lifestyle og Lighting. Philips’ hovedkvarter ligger i Nederland, og selskapet har omtrent 116 000 ansatte i mer enn 100 land. I 2012 kunne Philips vise til et salg på 24,8 milliarder euro, og selskapet er markedsledende innenfor hjertebehandling, akuttbehandling og produkter til helsetjenester, i tillegg til energieffektive belysningsløsninger, nye bruksområder innen belysning, produkter for barbering og kroppspleie hos menn og tannpleie.
Nyheter fra Philips kan finnes på www.philips.com/newscenter