Forslag

Det siste tilskuddet i BlueVision-familien fra Philips gjør bilen din enda stiligere

oktober 8, 2010

Frankfurt, Tyskland – På Automechanika-messen i Frankfurt lanserte Philips i dag BlueVision Ultra bilpærer. Med denne nye innovasjonen fortsetter Philips å sette standarden i det kvalitets- og designbevisste “blue”-segmentet. Blue Vision Ultra bilpærer produserer et skinnende hvitt dagslys som gir bilistene bedre sikt og evne til å forutse utfordringer og uventede situasjoner raskere, for økt sikkerhet ved mørkekjøring.

Kvalitetslys er essensielt for å øke sikkerheten i trafikken. BlueVision ultra er den eneste typegodkjente lyspæren på markedet som produserer et kraftig hvitt lys som i kombinasjon med et høykvalitets blått belegg i lyspærene gir en nær-Xenon-effekt. Ikke bare øker dette sikkerheten, det ser også fantastisk ut – en viktig faktor for bilister som ønsker at bilen skal ha en karakteristisk belysning og et utseende som skiller dem fra mengden.

Kraftig lys for økt trafikksikkerhet
    Med et avansert belegg som produserer et ekstremt hvitt lys med fargetemperatur over 4000° K, leverer BlueVision ultra et kraftig hvitt lys på veien samt en blåeffekt i lykten. En tilnærmet Xenon-effekt – kraftig hvitt lys som ser ut som dagslys. Føreren føler seg tryggere og mer avslappet, og sikkerheten i trafikken øker. Fordi lysende er ikke-blendende, vil møtende trafikk ikke oppleve ubehag.

Stilbevisst identitet
    Differensiering i stil er og vil alltid være en av nøkkeltrendene i bilindustrien. For å appellere til forbrukernes ønsker og behov, må bilprodusenter og underleverandører erkjenne at de, mer enn noen gang trenger å differensiere, per målgruppe og per region. Billys, og spesielt BlueVision Ultra, gir fantastiske uttrykksmuligheter som bidrar til å gi bilen - og bilisten - en særegen identitet.

– Med BlueVision Ultra introduserer Philips for første gang innen bilbelysning bruken av den patenterte Gradient Coating-teknologien. Den gjør det mulig å maksimere den blå effekten i frontlykter med en fullt ut typegodkjent lyspære, sier Hans-Alo Dolhmen – Innovation Program manager i Philips.

Philips BlueVision Ultra lyspærer er ett av de to nyeste tilskuddene i den innovative serien av Philips 12V halogenlyspærer for bil. Produktserien omfatter EcoVision, NightGuide DoubleLife, X-Treme Vision, Vision Plus og Premium. Philips er førstevalg for alle de store i bilindustrien når det gjelder billys og er et uovertruffent valg for fabrikkmontert originalutstyr. En av to biler i Europa er utstyrt med Philips billys.

Tilgjengelighet:
    Philips BlueVision Ultra 12V bilpærer vil være tilgjengelige i H1, H4, H7 fra autoriserte Philips distributører og forhandlere fra 1. oktober 2010.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Pia Lindhe
    Communication Corporate Communications, Norden
    E-post: pia.lindhe@signify.com

Om Royal Philips Electronics
    Royal Philips Electronics basert i Nederland (NYSE: PHG, AEX: PHI) er et mangfoldig helse- og velværeselskap som fokuserer på å forbedre menneskers liv gjennom dagsaktuell innovasjon. Som verdens ledende produsent innen helse, livsstil og belysning, integrerer Philips teknologi og design i produkter som fokusert på mennesker basert på grunnleggende kundeinnsikt og merkets løfte om “sense and simplicity”. Med hovedkontor i Nederland, har Philips mer enn 116,000 ansatte i mer enn 60 land verden rundt. Med salg på EUR 23 milliarder i 2009, er selskapet ledende på markedet for hjertepleie, akutt pleie og helsepleie i hjemmet, energieffektive løsninger og nye lysapparater, samt livsstilsprodukter for personlig velvære og nytelse og står sterkt innen flatskjerm TV, mannlig barbering og pleie, bærbar underholdningsutstyr og munnpleie.